بازی Redfall قرار بود تا پایان سال ۲۰۲۲ منتشر شود، اما استودیو Arkane اعلام کرد که به زمان بیشتری برای توسعه این عنوان نیاز دارد و تاریخ انتشار آن را تا نیمه اول سال ۲۰۲۳ به تعویق انداخت. در ویدیو جدیدی که از این بازی منتشر شده، هاروی اسمیت (Harvey Smith)، کارگردان استودیو Arkane Austin؛ ریکاردو بر (Ricardo Bare)، کارگردان خلاق این استودیو؛ کرن سگارس (Karen Segars)، کارگردان هنری و آرون کارتر (Aaron Carter)، تهیه کننده ارشد استودیو Arkane Austin درباره تمام ویژگیهای جدید بازی Redfall صحبت میکنند. در این مطلب مهمترین بخشهای این مکالمه را مشاهده میکنید.
استودیو Arkane میخواهد تمام ویژگیهایی که بازیهای قبلی استودیو را متمایز میکردند در بازی Redfall بگنجاند و آنها را وارد سطح جدیدی کند. ترکیبی از سبک اول شخص و نقش آفرینی که باید علاوه بر همخوانی با سبک بازی تکنفره، در دنیای جهان باز و چندنفره این بازی جواب دهد و آزادی عمل بازیکن در پیشروی در مراحل و دخالت در وقایع داستانی را محدود نکند.
به گفته ریکاردو بر، بازی Redfall جاهطلبانهترین بازی این استودیو است که به بازیکنان اجازه خواهد داد به هرشکلی که میخواهند در این شهر پیشروی کنند. علاوه بر این، حداکثر چهار بازیکن میتوانند در یک تیم این بازی را تجربه کنند و این موضوع نهتنها روی تجربه همه آنها تاثیر گذار خواهد بود، بلکه چالشی جدید برای سازندگان محسوب میشود. بازیکنان میتوانند به روش خود با هر موقعیت خاصی که در این بازی وجود دارد برخورد کنند. مکالمات دشمنان انسانی این بازی همچنان اطلاعات مهمی از اهداف هر گروه از آنها در اختیار بازیکنان قرار میدهد که میتواند نحوه پیشروی آنها و از بین بردن دشمنان را تحت تاثیر قرار دهد. بازیکنان میتوانند پیش از مواجه شدن با فرقههای این بازی و نفوذ به قلعه آنها، رفتارشان را زیر نظر بگیرند و بهترین راه برای نفوذ را انتخاب کنند.